Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2007 20:11 - Полезен опит в австрийска банка
Автор: sophie Категория: Туризъм   
Прочетен: 2438 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 30.05.2007 00:23


Като си разрових мейла, се оказа, че съм писала интересни неща от приключенията си във Виена. За да не преразказвам сега и за да ви представя нещата, както съм ги виждала тогава - моят следващ мейл от Виена:

Здравейте всички!

 

Отново е време за общ мейл, отново се извинявам на всички, че е общ, но това е най-разумното нещо, когато нямаш време и имаш много информация за много различни хора!

 

Не съм ви забравила, липсвате ми много, липсва ми България и начина на живот там (без саркастични усмивки, моля :). Сега се наслаждавам на почивката си тук, която за съжаление е към своя край, и си мисля, че преди началото на лекциите е добра идея да ви осведомя малко какво се случва тук и как премина пътуването ми до Германия.

 

Първо - курсът по немски завърши успешно, без провали, без някакви сериозни върхове. Не мисля, че научих нещо ново по немски, но трите седмици тук бяха много полезни за ориентация и за говорене с приятели - с много грешки, с обясняване на думи, но се разбираме. Поне се отказах да говоря на английски, което си беше постижение. Изкушението тук е голямо, всички говорят английски. Аз в банката само на английски обяснявах, че не ми се искаше да има недоразумения. Не че нямаше L

 

Като отворих дума за банката, ще ви разкажа една смешна история. Отивам аз там в петък, симпатичен младеж с хубавото име Manfred ме посреща и набързо се разбираме, че искам да открия сметка, ако може без да плащам - готово, студентска сметка, за една седмица ще имам и картата, което е направо супер, точно преди да замина за Германия. Естествено, той преписвайки името ми от паспорта, прави грешка, което си беше просто забавно. Много му беше интересно, че имам три имена! Следващата седмица отивам аз там да си взема картата, подписвам един куп документи на немски, в които не е много ясно какво точно пише и точно си вземам картата, и забелязвам, че има друга правописна грешка! Е, нищо де, голяма работа, казвам си аз, не им е лесно с тези славянски имена. Само дето има още една (различна) на друг документ и съответно върху картата. Леко се поизнервям и му обяснявам, че фактически това е различно име на български и че не ми харесва да съм Стойнова. Manfred ми отвръща само с хилене и "It"s not а big deal", което ще рече на български "Голяма работа, какво си се развикала". Последва един малък скандал, при които цялата банка разбра, че си е голяма работа той да не си върши работата като хората и съответно с много извинения ми беше обещана друга карта с правилното име като се върна от Германия. Дори като бонус ми обясни как точно да си ползвам картата и ме изпрати до вратата. Много са мили и любезни хората тук, но понякога трябва малко да ги настъпиш, за да не ти се качат на главата. Като се върнах, отидох и си взех новата карта, всичко наред, много усмивки и извинения отново, но поне нямаше друга грешка. Не знам, нямат ли обща база данни, как може две различни грешки на едни и същи документи!?

Хаха, сега като чета, ми е смешно, защо толкова съм се вързала на това? Но може би чувството, че съм чужденка и че всички ме приемат като такава, е натежало и съм реагирала остро :)



Тагове:   опит,


Гласувай:
0



1. анонимен - :)
21.04.2007 17:15
:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sophie
Категория: Туризъм
Прочетен: 255779
Постинги: 20
Коментари: 196
Гласове: 355
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол