Постинг
29.05.2007 14:19 -
Приятелство мъж-жена?
Винаги съм вярвала в искреното приятелство между мъж и жена. Истинско приятелство, в което единият не е влюбен в другия и го обича като брат/сестра. Имам такива приятели от детинство, израснали сме заедно. Различно е, знам, но си мислех, че и приятелство между близки души от различни полове също е възможно.
Вярвам все още, но леко се разколебавам. Скромният ми личен опит и наблюдения показват, че когато единият се влюби, приятелството умира. Появи ли се сексуалното привличане, сладките приказки и възвишени разговори се превръщат в непрекъснато следене на поведението и опити за сближаване, съответно за отхвърляне. За жалост тези връзки обикновено завършват с отчуждаване. Отхвърлената гордост погазва чувствата и всичко умира. И то без да има виновни, нещата просто се променят. В най-добрия случай след време, когато чувствата са затихнали, силата на волята може да помогне да се спаси едно приятелство, в най-лошия остават двама бивши щастливи приятели с наранени сърца.
Говоря и за мъжете, и за жените. Според мен всеки е личност и стереотипите не важат тук. Различна е всяка връзка, различен е всеки човек. Но развръзката на тази ситуация все по-често се повтаря, но аз продължавам да отказвам да повярвам, че няма такова нещо като искрено приятелство между мъж и жена.
ЩЕ БИЯ ЖЕНА СИ ПО ТРИ ПЪТИ НА ДЕН,АКО ТА...
Какво откриха независимо един от друг Ра...
THE MAN WHO WATCH THE ROAD, SHORT STORY,...
Какво откриха независимо един от друг Ра...
THE MAN WHO WATCH THE ROAD, SHORT STORY,...
Но само в редки случаи, например:
- грозна жена и средно привлекателен мъж
- средно хубава жена и средно хубав мъж, който вече има друга жена, още по-хубава
- хубава жена и мъж-гей
В почти всички други случаи, когато единият е привлекателен над средното, се появява някакво сексуално привличане у другия. Което прави приятелството трудно, ако не невъзможно.
Другото изключение е, когато вече са спали заедно, омръзнали са си сексуално и не го искат повече, но иначе пък да си общуват като приятели им е интересно. Аз имам две такива жени приятелки.
цитирай- грозна жена и средно привлекателен мъж
- средно хубава жена и средно хубав мъж, който вече има друга жена, още по-хубава
- хубава жена и мъж-гей
В почти всички други случаи, когато единият е привлекателен над средното, се появява някакво сексуално привличане у другия. Което прави приятелството трудно, ако не невъзможно.
Другото изключение е, когато вече са спали заедно, омръзнали са си сексуално и не го искат повече, но иначе пък да си общуват като приятели им е интересно. Аз имам две такива жени приятелки.
Напълно съм съгласна е теб, stone, ама проклятието "над средно привлекателна жена" винаги ли ще тегне над нормалните отношения между хората?
цитирайЧета написаното от теб, Sophie, и "седя и се чудя.... или само си седя" :) на това колко ясно си дефинирала в "5" изречения една от разновидностите на може би най-важния аспект от човешкото общуване - приятелството.
Без да искам да правя анализ на твоя текст/мисли (те са си лично твои ;) ) бих допълнил, че истинското приятелство (каквото и да значи това?!) може да съществува само при условие, че хората, които то ще свърже са достатъчно готови да бъдат приятели. Какво по-точно има предвид съм написал в собствения си блог (http://miscellaneous.blog.bg), защото именно там е мястото за моята лична формулировка на вселенския хаос.
Поздрави! :)
цитирайБез да искам да правя анализ на твоя текст/мисли (те са си лично твои ;) ) бих допълнил, че истинското приятелство (каквото и да значи това?!) може да съществува само при условие, че хората, които то ще свърже са достатъчно готови да бъдат приятели. Какво по-точно има предвид съм написал в собствения си блог (http://miscellaneous.blog.bg), защото именно там е мястото за моята лична формулировка на вселенския хаос.
Поздрави! :)
4.
анонимен -
Малка книжка за приятелството
29.05.2007 21:45
29.05.2007 21:45
Преди 5-6-7 години една книжка, наречена с трогателното заглавие Малка книжка за приятелството, попадна в дома ми и си остана тук. Там са изброени доста дефиниции за приятелството. С повечето от тях не съм съгласна...и затова ще дам своя:) Разбира се, не дефиниция (защото деф. задушават мисълта), а просто малко размисъл върху темата за приятелството.
Първо, не всеки е способен на приятелство. Това не е е лесен занаят и често хората се изкушаваме да завиждаме, ревнуваме, да обсебваме, да лъжем "обичания" от нас човек, погрешно наричайки го приятел. За да си способен на приятелство, ти трябва да си до голяма степен алтруист...също да си наивен, да вярваш в чудеса и падащи звезди...
Приятелят е човек, който няма да постави своя интерес пред твоя. За него твоето щастие ще е по-важно дори от неговото. Става дума - ако е истински, а не псевдо.
Приятелят закриля, подкрепя, разбира, помага, съветва. Той не се възползва от това, че знае и кътните зъби, за да те манипулира и да преследва свои цели...
Да си приятел, не означава непременно и във всички случаи да пренебрегваш своето Аз, но със сигурност - да мошеш да го направиш.
И няма значение дали приятелството е между мъж и жена, двама мъже или две жени. Истинското приятелство се случва рядко, защото са редки хората, които са способни на такова.
цитирайПърво, не всеки е способен на приятелство. Това не е е лесен занаят и често хората се изкушаваме да завиждаме, ревнуваме, да обсебваме, да лъжем "обичания" от нас човек, погрешно наричайки го приятел. За да си способен на приятелство, ти трябва да си до голяма степен алтруист...също да си наивен, да вярваш в чудеса и падащи звезди...
Приятелят е човек, който няма да постави своя интерес пред твоя. За него твоето щастие ще е по-важно дори от неговото. Става дума - ако е истински, а не псевдо.
Приятелят закриля, подкрепя, разбира, помага, съветва. Той не се възползва от това, че знае и кътните зъби, за да те манипулира и да преследва свои цели...
Да си приятел, не означава непременно и във всички случаи да пренебрегваш своето Аз, но със сигурност - да мошеш да го направиш.
И няма значение дали приятелството е между мъж и жена, двама мъже или две жени. Истинското приятелство се случва рядко, защото са редки хората, които са способни на такова.
А защо всички вие изведнъж и така задружно решихте, че сексът разваля истинското приятелство? А? Може да поспорим!
цитирайАз не започнах тема за секса между приятели, а за разрушаване на приятелство заради несподелени чувства...
цитирай"Моля ви се, колеги, да не бъркаме любовта със секса" ;)
цитирайами да, нека не бъркаме любовта със секса, и приятелството с любов ;)
цитирай
9.
анонимен -
под споделени чувства разбираме ...
30.05.2007 00:39
30.05.2007 00:39
под споделени чувства разбираме секс?
цитирайима различни видове любов и приятелската е една от тях. но тъй като любовта е недефинируема (леле каква сложна дума :) ) няма смисъл да се започва този спор :) , така че уважавам мнението ти :)
цитирайняма за какво да спорим, съгласна за видовете любов, кой от кой по-недефинируеми ;)
за приятелството томове можем да изпишем, но пак няма да намерим дефиниция. "Малка книжка за приятелството" - благодаря ти, определено хвана вълната, която подадох.
а защо някои видяха секс в този постинг все още не разбирам...
цитирайза приятелството томове можем да изпишем, но пак няма да намерим дефиниция. "Малка книжка за приятелството" - благодаря ти, определено хвана вълната, която подадох.
а защо някои видяха секс в този постинг все още не разбирам...
Сексът не го разваля, а го издига в нещо друго - например любов - когато и двамата го искат.
А пък когато единият иска, а другият не дава - тогава вече се разваля приятелството - защото в него не трябва да има несподелени копнежи, неизпълнени желания, и т.н.
цитирайА пък когато единият иска, а другият не дава - тогава вече се разваля приятелството - защото в него не трябва да има несподелени копнежи, неизпълнени желания, и т.н.
13.
анонимен -
:)))
30.05.2007 11:47
30.05.2007 11:47
Хубава тема...:)))
Не всичко е в секса!
цитирайНе всичко е в секса!
Въпросът е какво разбираме и под приятелство, какви са границите, които не бива да прекрачват добрите приятели...
цитирайПроблемът не е в ясно установените граници в приятелството, а в несподелените чувства, защото винаги остава поне един, а най-често и двамата са наранени от ситуацията
цитирай
16.
анонимен -
Допустимо ли е според теб добри п...
31.05.2007 13:07
31.05.2007 13:07
Допустимо ли е според теб добри приятели да се целуват и прегръщат нежно? Като израз на взаимна симпатия:)
цитирай
17.
анонимен -
Истински се вижда само със сърцето
07.06.2007 23:34
07.06.2007 23:34
"... - Животът ми е еднообразен. Аз ходя на лов за кокошки, хората ходят на лов за лисици. Всички кокошки си приличат и всички хора си приличат. Много е досадно. Но ако ме опитомиш, в живота ми ще грейне слънце. Ще чувам шум от стъпки, съвсем различен от всички други. Стъпките на другите ме прогонват под земята. Твоите стъпки ще ме викат като музика да изляза от дупката. Освен това погледни! Виждаш ли житните ниви ей там? Аз не ям хляб. За мен житото е безполезно. Житните ниви не ми напомнят нищо. И това е тъжно! Но твоята коса е с цвят на злато. И когато ме опитомиш, ще бъде прекрасно! Житото, което е златисто, ще ми напомня за теб. И ще обичам шума на вятъра в житата...
Лисицата млъкна и дълго гледа малкия принц.
- Моля те... опитоми ме! - каза тя.
- На драго сърце - отговори малкият принц, - но нямам много време. Трябва да намеря приятели и да разбера много неща.
.....
- Сбогом... - каза той.
- Сбогом - каза лисицата. - Ето моята тайна. Много е проста: истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите."
Антоан дьо Сент-Екзюпери
цитирайЛисицата млъкна и дълго гледа малкия принц.
- Моля те... опитоми ме! - каза тя.
- На драго сърце - отговори малкият принц, - но нямам много време. Трябва да намеря приятели и да разбера много неща.
.....
- Сбогом... - каза той.
- Сбогом - каза лисицата. - Ето моята тайна. Много е проста: истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите."
Антоан дьо Сент-Екзюпери
18.
анонимен -
не съм съвсем съгласна...
10.06.2007 17:00
10.06.2007 17:00
Определено може да съществува такова приятелство, дори от личен опит знам, че понякога то е много по- силно и мъжете са много по-искрени и открити. Доверяват много повече... Но с едно не мога да се съглася - в прятелството няма подбор - приятели могат да бъдат и двама изключително красиви и привлекателни мъж и жена. Приятелите са такива, когато гледат сърцето на човека, а не неговата външност. Всеки може да бъде приятел с всеки, стига да има толерантност и разбиране в отношенията
цитирайТъжното за лисицата в тази книжка е, че малкият принц намира своята роза - капризна, незаслужаваща или каквато и да е, но неговата. Да, истински се вижда само със сърцето, същественото е невидимо за очите и човек трябва да слуша него. Това е.
цитирайСмятам, че единственият начин да се съхрани приятелство, при което е имало несподелени желания или чувства е, когато "отхвърленият" преглътне гордостта си и след време (малко или много) реши, че все пак нещо е повече от нищо и позволи на приятеля си да остане приятел, без и "още нещо". Аз лично имам поне двама такива приятели, които бяха достатъчно силни, за да не позволят на отхвърлената си гордост да разваля всичко между нас. И явно приятелството ни е било достатъчно силно.
цитирай
21.
анонимен -
как да преглътнеш, когато много ти ...
12.06.2007 13:56
12.06.2007 13:56
как да преглътнеш, когато много ти се иска да правиш любов с въпросната мацка?
цитирайтогава си оставаш вън от живота й, щом тя не иска. Няма да я изнасилиш, нали?
цитирай
23.
анонимен -
не, но поне на целувки ще мога ли да се ...
12.06.2007 15:56
12.06.2007 15:56
не, но поне на целувки ще мога ли да се надявам?
цитирай
24.
анонимен -
аз сам на 15 и имам подобен проблем с ...
26.08.2007 09:29
26.08.2007 09:29
аз сам на 15 и имам подобен проблем с една приятелка но не е ништо свано със секс но смятам че си извадих или по точно научих някои неща които 6те ми позволят да си засдравя приятелството с нея и да си самодокажа че има истинско приятелство мейду среднокрасиво момче и (спорет мен) много красижо момиче
цитирай
25.
анонимен -
моля да ме извините за правописните ...
26.08.2007 09:32
26.08.2007 09:32
моля да ме извините за правописните грешки не сам свикнал да пи6а на клавиатурата на бългатски :)
цитирайТемата, за която пишеш е много интересна и дълбока - аз лично се учудих, че момиче на твоята възраст вижда нещата по този начин и това много ме радва - наистина това е една от най-дълбоките теми - и май и "завръзката", и "развръзката" на цялата Библия тръгват от там - разбира се - на много хора темата сигурно звучи несериозно, но така или иначе практическата страна на живота - рано или късно - докарва всеки до дълбочината на "материята" или до "Непосилната лекота на битието", за която говори М. Кундера. Радвам се за теб - нека Истината и Любовта те водят по Пътя на Светлината!
цитирайБлаодаря ти за коментара, аз също смятам, че е много дълбока и сложна тази тема. Индивидуалните ни качества понякога влизат в спор с половите различия, за съжаление.
Според мен, единственият Път към светлината са Любовта и Истината. Безоблачно вървене и на теб :)
цитирайСпоред мен, единственият Път към светлината са Любовта и Истината. Безоблачно вървене и на теб :)
28.
анонимен -
за приятелството
07.10.2009 10:37
07.10.2009 10:37
Да, същественото е невидимо за очите. Сега ще ви кажа нещо. По-добре да сте приятели с другия пол и да има силна духовна връзка помежду ви, отколкото да правите секс с човек, който не изпитва нищо към вас. Защото последното се превръща в един вид сексуално влечение и спорт. Но ще почувствате духовна празнота, този човек с когото сте се сношили, няма да ви е така близък. И скоро ще почувствате неприязън към този човек. И не съм съгласен, че мъж който не иска секс с жена е гей. Защото излиза, че той май мисли повече с долната глава, отколкото със сърцето си и с душата си. А такива хора са елементарни и посредствени.
цитирайТърсене
Блогрол