Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2014 08:00 - КАК СЕ СПРАВИХ С ДЕПРЕСИЯТА?
Автор: ivarne Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5660 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    НАЙ-ДОБРИЯТ НАЧИН ДА СЕ СПРАВИШ С ДЕПРЕСИЯТА Е ДА ПОМОГНЕШ  НА НЯКОГО. ЗАЩОТО ДЕПРЕСИЯТА ОЗНАЧАВА ДА СИ ВГЛЪБЕН В СЕБЕ СИ.

Наскоро ме запитаха как да се справим с депресията.
Като човек минал и през това нещо в живота си, изглежда имах реноме на такъв дето ги разбира тея работи. Тя моята депресия според мен си беше малка като дълбочина и продължение.

Описват депресията като това, че нямаш желание дори да станеш от леглото. Аз имах желание да стана от леглото и го правех, но после нямах желание за нищо :)

Много неща ми бяха безинтересни по това време. Не намирах нищо, което да ме ентусиазира и да ме подтикне да правя нещо, каквото и да е. Тъй като ходех на работа това беше нещото, което ме държеше заангажиран.

Някъде там преминавайки между скучните и еднообразни дни, решаваш че имаш нужда от нещо ново, нещо с което да се занимаваш и да ти е по-интересно. И лека полека започнах да си намирам малки неща с които да се занимавам.
Едното беше да си засадя цветя в една саксия и просто да им наблюдавам растежа. Голям кеф е като цъфнат.
Другото беше да застана пред детска градина и да наблюдавам децата как играят и как комуникират помежду си.
Или като ми се удадеше случай да помогна на някого - било на възрастен човек или на майка с дето, докато се качва в трамвая. 
Задоволството от тази постъпка е много яко.

Не помагат страничен натиск или намеци дори и от най-близките ти хора да направиш нещо, да си поставиш цели. Просто не върши работа.

Отстрани може да изглежда, че нищо не се случва или че става изключително бавно, но според мен важното е човекът с депресия как се чувства и какво мисли за това. Единствено той е който движи нещата и той определя скоростта с която ще се движат и ако е доволен с това, то никой друг не би трябвало да му се меси.

Самообвиняването, търсенето на вина в себе си, желанието да правиш всичко перфектно не помага. 
ТО ПРЕЧИ!
 
Ровейки се в разни книги свързани с психология попаднах на едно много интересно упражнение, което се оказа и много полезно. 
Всеки път като започваш да се самообвиняваш си представяш, че не ти а твой приятел го прави и ти си до него. Какво би направил?
Разбира се, че би го подкрепил и би му показал положителните неща, тези заради които да се чувства доволен и благодарен. В никакъв случай не би обвинявал приятеля си.
Ето това си наложих да правя със себе си когато започвах да търся вина в себе си.

По това време се срещах и с психолог. За мен това си беше много полезно и смислено занимание.
Най-вече защото психологът е външен за теб човек и не си свързан с него емоционално. Ако използваш само близките до теб хора, за да говориш за това което те интересува докато имаш депресия, може да се получи така, че близките ти започват да се притесняват за теб само заради това което им говориш. И то не непременно нещо страшно. Просто може в момент на слабост, да им наговориш доста глупости и тогава започва една олелия какво се случва с теб.
Докато с психолог можеш да говориш повечко глупости, може в момент на слабост да си изкараш всичко лошо. Предвид че психолога за това е учил, той е наясно с тези състояния и би погледнал по обективно на твоята ситуация, както и би те насочил какво би ти помогнало.

По едно време бях получил и предложение да се присъединя към група хора, страдащи от депресия. Казват че може да помогне, но казват и че на всеки влияе различно. Аз отказах. Нямах нужда да слушам проблемите на други хора, моите си ми бяха достатъчни. А и честно казано дори и слабо предпочитах да се виждам с хора, които са позитивно настроени.



Гледане на домашен любимец мисля че също помага. Никога не съм имал такъв, нито желание съм имал, но пък доста психотерапевти препоръчват това решение. За да може човек да бъде заангажиран и да не му остава време да се вглежда в себе си.

А може просто да отидеш да помогнеш на някого. Това е много бърз и ефикасен начин.




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stroyanovden - енергия
13.02.2014 08:20
Родители минаха през това. Другата гледна точка е, че е механизъм за пренастройка на физ.тяло,опит за изчистване на блокажи и активиране на финните енергийни центрове. Ненужното закачено за нас дълги години, под формата на закостенели предразсъдъци, натрапени форми и възпитание и поглед за всичко наоколо,трябва безвъзвратно да си отиде. Пренастроика на чипа както се казва
цитирай
2. precoria - Добър
13.02.2014 20:23
постинг!Благодаря ви.
цитирай
3. flymore - Депресията е болестта на съвремието...
15.12.2015 18:43
Благодаря за полезното четиво!
Желая Ви здраве, здраве и здраве!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivarne
Категория: Лични дневници
Прочетен: 62690
Постинги: 28
Коментари: 22
Гласове: 926
Спечели и ти от своя блог!
Архив